Geschiedenis Karakter

In voorjaar 2008 is roeivereniging Geen zee te Hoog! opgericht. Het team bestaat echter al sinds 2004. Aanvankelijk werd er geroeid in een andere Amelander damessloep van Vlielander origine, Virgo. Renske en Suzanne roeiden sinds voorjaar 2003 als (reserve)roeisters in de Virgo en begonnen met 4 nieuwe roeisters ‘het Dames 2-team’ in de Virgo. Aanvankelijk waren we vooral recreatief aan het roeien, maar in de loop der jaren wisselde de teamsamenstelling en werden we steeds ambitieuzer. Het verlangen naar een eigen sloep, waardoor we wedstrijden van ons eigen keuze konden roeien, werd groter en in het voorjaar van 2008 werd door de 6 roeisters en stuurman van ‘de dames 2’ een eigen sloep gekocht. Roeiteam Geen zee te Hoog! was een feit.

Dat geen zee te hoog voor ons is, laten we zien wanneer we zelfs met windkracht 5 op zee te vinden zijn. Echter ook in figuurlijke zin moesten we heel wat obstakels overwinnen om uiteindelijk ‘De Zeevaert’ op Vlieland te kunnen kopen. Om dit te benadrukken bedacht onze stuur de toepasselijke sloepnaam ‘Karakter’. Op karakter gaan we vol voor onze passie – sloeproeien – en laten we zien dat geen zee te hoog voor ons is om onze dromen waar te maken!